Harjotteita

Täältä löydät vinkkejä kunto- ja lajitreeneihin, osa näistä käydään läpi seuran treenivuoroilla…

Curlingliiton sivuilta harjoitteluohjeita (ja muuta), tuosta voitte ottaa jäätreeneihin sopivat harjoitteet:

Curling-wiki  –   sisältää myös muuta hyödyllistä tietoa

Sitten “off-ice” harjoitteluun muutamia kuntoharjotteita satunnaisessa järjestyksessä:

Harjausvoimaharjotteita  –  Stephanie Thompsonin neljä harjotusta harjavoiman kehittämiseksi, myös videot.

Perusliikkeet (video)  –   mukava kotona tehtävä harjoitus, joka kestää 7 minuuttia. Näitä voi tehdä muutaman sarjan peräkkäin.

Kuntopiiri (video)  –   hyvät harjoitteet, oman liiton ohjeita odotellessa.

Polvijumppaa (video)  –   kuten edellä. Ennakoivaa polvihuoltoa, ennen kuin polvista tulee “ammattitauti”.

Nilkkajumppaa (video)  –   ihan perusjuttuja, mutta voi auttaa myös polvivammoja ehkäisevästi.

Kuminauhajumppa (video)  –  hyvä aloitus loistavan välineen käyttöön (nimim. kaikki-jalkalihakset-kipeinä), kannattaa etsiä lisää…

Askeltikkaat (video)  –  mukava treeni myös varttuneen väen nopeuden palauttamiseen, tässä hieman lisätty koordinaatioelementtejä.

Askeltikkaat (video)  –   perusmuodossa hieman lisäystä edelliseen.

Alkuverryttelyt (lista)  –   tuosta voi omatoimiharjotteisiin valita hyviä liikkeitä teemalla “vaihtelu virkistää”